سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کدام کارت گرافیک را بخرم؟

 GPU واحد پردازنده گرافیکی است و نقش یک واسطه را ایفا می کند یعنی داده ها را از CPU می گیرد و به شکل تصاویر و ویدئو و… بر روی مانیتور به شما نمایش می دهد.

یکی از روش‌های مهمی که در شناخت ما از یک کارت گرافیک موثر است؛ آشنایی با نحوه‌ی نامگذاری آن است. کمپانی‌ها معمولا محصولات خود را بر اساس قالب استانداری نام‌گذاری می‌کنند و در ابتدا از سمت چپ مشخصات به ترتیب با نام و مشخصات Manufacture، Family، GPU، Series، Memory capacity ذکر می‌شوند و کاربر آگاه تنها با یک نگاه به اسم، به یک دید کلی می‌رسد و پس از آن می‌تواند جزییات را بررسی کند.

اما اگر قصد خرید کارت گرافیک را دارید با ما همراه باشید تا چند نمونه از بهترین کارت گرافیک های بازار را به شما معرفی کنیم.

کارت گرافیک گیگابایت GeForce GTX 1660 GAMING OC 6G

ین مدل کارت گرافیک گیگابایت از سه لوله حرارتی استفاده می کند ، در حالی که مدل بالاتر RTX 2060 از چهارتا استفاده می کند. این لوله ها در وسط دستگاه قرار دارند و مستقیماً روی GPU Nvidia قرار می گیرند ، جایی که قبل از پخش شدن از طریق آرایه های باله ، گرما را از بین می برند. در سمت چپ کولر ، نزدیکترین حالت به خروجی های نمایشگر ، یک قسمت از سینک از طریق لنت های حرارتی با مدار تنظیم ولتاژ تماس پیدا می کند .

این به سادگی به قسمت میانی کمک می کند تا TU116 و ماژول های حافظه اطراف آن در کمترین دما ممکن کار کنند. در کارت گرافیک گیگابایت مدل GeForce GTX 1660 GAMING OC 6G سه فن 80 میلیمتری در بالای محلول حرارتی قرار می گیرند. فن های بیرونی خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخند ، در حالی که فن میانی در جهت عقربه های ساعت می چرخد. تلاطم در حداقل ممکن است ، باعث تولید جریان هوای کمتری از فن های مجاور می شود. سپس ، در حالت بیکار ، فن ها به دلیل ویژگی که Gigabyte آن را 3D Active Fan می نامد ، دیگر چرخش را متوقف می کنند.

کسانی که ترجیح می دهند درجه حرارت کمتری را حفظ کنند می توانند فن 3D Active را با استفاده از نرم افزار قابل دانلود Aorus Engine غیرفعال کنند. در اطراف فن ها ، گیگابایت از پلاستیک برای تشکیل لایه رویی استفاده می کند. زاویه های تیز نقره ای زیبا به نظر می رسند . یک جریان آزادتر ، به ویژه در بالای مخزن گرمایش ، ممکن است به عملکرد گرمایی چشمگیر کمک کرده باشد. درعوض ، همان جایی است که آرم Gigabyte با نور پس زمینه RGB این کارت را پیدا می کنیم.

کارت گرافیک ایسوس TUF GTX1660S-O6G-GAMING

کارت گرافیک ایسوس TUF-RTX3090-O24G-GAMING