سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قطعات و اجزای کامپیوتر و لپ تاپ را بشناسید.

امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی نحوه زندگی مردم و روند کاری و تحصیلی آن‌ها دچار تغییرات شگرفی شده است که با ورود لپ تاپ ها به خانه ها این سیر پیشرفت و تکامل دو چندان شد.

امروزه تقریبا تمام اقشار جامعه از دانش آموز، معلم، دانشجو ، استاد، دکتر و مهندس و مدیر و کارمند به یک رایانه نیاز دارند و  به جز جدایی ناپذیر آن ها در زندگی تبدیل شده است.

در این نوشته قصد داریم شما در جهت خرید لپ تاپ و خرید قطعات کامپیوتر که شامل: خرید رم ، خرید سی پی یو ، خرید کارت گرافیک ، خرید هارد و... است راهنمایی کنیم پس با ما همراه باشید.

 لپ تاپ :

لپ تاپ یک رایانه شخصی است که کاربرد آن مانند کامپیوترهای رومیزی و بزرگ است اما به دلیل اینکه با گذر زمان نیاز انسان‌ها به یک سیستم قابل حمل و سبک با همان عملکرد و کاربرد شدت گرفت لپ تاپ‌ها پا به بازار گذاشتند و بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفتند بطوری که حجم عظیمی از بازار کامپیوتر رومیزی را به سمت خود کشید.

با پیشرفت علم و در گذر زمان و تمایل مردم به یک سیستم سبک و قابل حمل نوت بوک‌ها که به مراتب از لپ تاپ سبک تر هستند وارد بازار رایانه‌ها شدند.افراد باید آگاهی لازم را نسبت به لپ تاپ‌های بازار و نیازشان داشته باشند تا بتوانند با هزینه کمتر لپ تاپ بهتری بخرند. یک خرید موفق و خوب زمانی معنا پیدا می‌کند که شما بتوانید کیفیت مطلوب را با قیمت پایین تهیه کنید که این انتخاب و بینش نیاز به آگاهی و راهنمایی دارد.

 

قطعات کامپیوتر :

 

اینکه قطعات کامپیوتر یا لپ تاپ شما از چه جنس و برندی و با چه کیفیتی باشد، سرعت آن چگونه باشد، توان و قدرت آن تا چه خوب باشد باعث می شود که لپ تاپ شما در رده و قیمت بالایی قرار بگیرد.

قطعات اساسی و مهم کامپیوتر شامل کارت گرافیک، مادربرد، رم کامپیوتر، کیس رایانه، حافظه ssd، پاور، مانیتور، هارددیسک اینترنال و هارددیسک اکسترنال می‌باشد. 

 

 

کارت گرافیک :

GPU واحد پردازنده گرافیکی است و نقش یک واسطه را ایفا می کند یعنی داده ها را از CPU می گیرد و به شکل تصاویر و ویدئو و… بر روی مانیتور به شما نمایش می دهد.

یکی از روش‌های مهمی که در شناخت ما از یک کارت گرافیک موثر است؛ آشنایی با نحوه‌ی نامگذاری آن است. کمپانی‌ها معمولا محصولات خود را بر اساس قالب استانداری نام‌گذاری می‌کنند و در ابتدا از سمت چپ مشخصات به ترتیب با نام و مشخصات Manufacture، Family، GPU، Series، Memory capa

 

 سی پی یو :

 

 CPU یا همان پردازنده مخفف central  procesing units در واقع مغز رایانه شماست. پردازنده ها فقط در کامپیوتر و لپ تاپ بکار نمی روند بلکه در موبایل ها ، تلویزیون های هوشمند و تبلت ها نیز دیده می شوند.

CPU در همه رایانه ها و لپ تاپ ها بر روی مادربرد  یا همان برد اصلی تعبیه شده اند. اگر بخواهیم نقش پردازنده ها را در یک جمله ساده و آسان بیان کنیم باید بگوییم که CPU ها در واقع داده را decode می کنند یعنی بازگشایی می کند و به ما تحویل می دهد.