سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه ی فتوشاپ

مقدمه ای بر تاریخچه ی فتوشاپ

فتوشاپ در میشیگان ایالات متحده زاده شده است. گلن نولن یک استاده دانشگاه بود که برای خود یک اتاق عکاسی داشت. سیستم های کامپیوتری به تازگی شکل گرفته بودند و گلن آنها را بسیار دوست داشت. فرزندان گلن نیز مانند خود او دارای استعدادهای بسیار زیادی بودند و به همسن خاطر توانستند در اتاق عکاسی نولن با استفاده از رایانه های سخصی کارهای خارق العاده ای را انجام دهند.

توماس یکی از فرزندان گلن بود که بسیار عکاسی را دوست داشت. او در دوران دبیرستان عکاسی را به عنوان سرگرمی خود رد نظر گرفته بود. او چاپ عکس های سفید و سیاه و همچنین رنگی را در اتاق تاریکخانه ی پدرش آموخته بود و توانسته بود که آینده ی خود را روشن کند.

تاریخچه فتوشاپ

جان دیگر فرزند گلن بود و برادر توماس بود که بیشتر با رایانه ی شخصی خود مشغول به کار شد. پدر آنها برای جان یک دستگاه Apple II pluse خریده بود. جان با استفاده از این دستگاه برای سیستم عامل مکینتاش برنامه نویسی می کرد. برارد او توماس در کنار عکاسی علاقه زیادی نیز نسبت به برنامه نویسی داشت.

توماس با استفاده از Apple Macintosh Plus عکس های پایان نامه ی خود را برای دفاع در دانشگاه ویرایش کرد. درآن زمان اپل این ویژگی را نداشت که سطوح خاکستری را نمایش دهد. توماس برای برطرف کردن این مشکل شروع به برنامه نویسی کرد تا بتواند این کار را عملی سازد.

شکل گیری نرم افزار فتوشاپ

جان زمانی که تلاش برادرش توماس را دید، به بردارش پیشنهاد داد که یک برنامه یکپارچه را برای اسان تر کردن کارهایش برنامه نویسی نماید. توماس نرم افزارهایی را به عنوان DISPLAY نامگذاری کرد. جان چندین ایده برای ذخیره سازی عکس ها و تغییر دادن فرمت عکس ها و ویرایش آنها در اختیار توامس قرار داد.

بعد از مدتی این دو برادر، برنامه مورد نظر خود را برنامه نویس نمودند. این دو برادر در سال 1988 نرم افزاری را به عنوان IMAGE PRO را معرفی نمودند. بعذ از اینکه نرم افزار به طور کامل تکمیل و باگ گیری شد جان به توماس پیشنهاد تجاری شدن این نرم افزار را داد.

جان در آن روزها در حال بازاریابی برای شرکتی بود و بیشتر شرکت ها نسبت به ایده ی آنها علاقه مند شدند. شرکتی که علاقه ی بسیار زیادی را در این زمینه منعکس کرد، شرکت بارنی اسکن بود. این دو برادر با این شرکت قرارداد بستند و قبول کردند که نرم افزار خود را به نام فتوشاپ در کنار پرینترهای این شرکت به فروش برسانند.

در سال 1988 جان نرم افزار خود را توسط شرکت ادوبی معرفی نمود و این اقدام شروعی برای ارائه ی نرم افزار فتوشاپ توسط شرکت ادوبی شد. نرم افزار فتوشاپ در سال 1990 به بازار عرضه شد و به نام توماس نول ثبت گردید.

شاهکار شرکت ادوبی

فتوشاپ یک پردازشگر گرافیکی است که توسط شرکت ادوبی طراحی و توسعه داده شده است. این نرم افزار برای ایجاد خلاقیت و نوآوری و بازسازی بر روی تصاویر ساخته شده است. فتوشاپ برای تدوین وادیت عکس ساخته شده است. با استفاده از فتوشاپ می توانیم بر روی عکس های تغییرات بسیار زیادی را اعمال نماییم.

فتوشاپ یک ویراشگر حرفه ای می باشد که ساخته ی شرکت ادوبی می باشد. این نرم افزار برای ساخت و ویراش عکس ها در نظر گرفته شده است. با فتوشاپ به راحتی می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • پوسترهای تبلیغاتی
  • طراحی کارت ویزیت
  • ساخت لوگو و بنر
  • طراحی سربرگپطراحی رابط گرافیکی برای نرم افزارها
  • طراحی جلد روی کتاب

سیستم عاملی که برای فتوشاپ در نظر گرفته شده است، ویندوز و لینوکس می باشد.با کراس اوو به راحتی می توانید از نرم افزار فتوشاپ برای سیستم عامل لینوکس استفاده نمایید. آخرینی آپدیتی که برای این نرم افزار آمده است، نسخه هجدهم این نرم افزار می باشد که در سال 2019 انتشار داده شده است.

نرم افزار فتوشاپی که شرکت ادوبی برای استفاده منتشر کرده است، نسخه ی فتوشاپ سی سی 2019 می باشد.